STROKEDAGEN den 12 maj var vi på torget i Lindesberg och spelade Frisbeegolf.
Vi beräknar att det var cirka 35 personer som intresserade sig och spelade med oss.

Under april har det varit 27 besökare på denna hemsidan – en bra start!

6, 13, 20 och 27 april gick vi promenader runt Loppholmen och spelade frisbee golf.
Vi har väldigt trevligt och är upp emot 10 personer per gång men det finns plats för fler.
Åldersspannet är stort mellan 4 och 95 år! Vill Du vara med? Välkommen!

30 mars tog vi en kortare promenad och spelade mer frisbee golf – det är roligt!
Vi är 8 som spelar och det finns funderingar på att köpa egna diskar och gå till Loppholmen andra tider och öva.

23 mars gick vi den fjärde promenaden. Det var 8 deltagare som kastade frisbee och hade roligt.

Tredje promenaden var full av skratt och frisbee golf. Det är ju kul att försöka kasta lite diskar. Fem personer fikade tillsammans med avstånd hos PRO.

Andra promenaden runt loppholmen den 9 mars innehöll frisbeegolf. Ingen hade provat förut men vilket resultat! Rut, Sören, Bosse, Sven Gunnar visade sig vara väldigt duktiga. Turneringen gav mersmak. Efter promenaden var det gott med en kopp kaffe.

Nu har vi startat med den första promenaden, vi gick en promenad runt Loppholmen och vi var 5 personer som gjorde premiärturen.

2020

Sedan hösten 2019 har en grupp intresserade träffats på Linden i Lindesberg för att prata, umgås och från årsskiftet 2020 spela bangolf. Det har blivit några golfträffar trots restriktioner i pandemin. Vid flera tillfällen har gruppen samlats för att lyssna på föredrag och musik. I lasarettets entré har föreningen spridit information om stroke.

Intresset för att bilda en Strokeförening i Norra Örebro Län har varit stort. En kärntrupp har träffats i Lindesberg och den 5 november 2020 kunde föreningen bildas. Nu arbetar föreningen med sin etablering och att få till ett bankkonto. När möjligheter finns så kommer föreningen att återuppta golfspelet och finna på nya aktiviteter.

Intresserade är välkomna att ta kontakt med Christina, se kontaktuppgifter nedan.

ADRESS

Strokeföreningarna i Örebro län