2021

29 september var det 5 personer som provade fiskelyckan på bryggan i Dalkarshyttan, Lindesberg. Tre fiskar blev det och vi kommer att fortsätta att fiska till våren nu när vi vet att det är så bra och tillgängligt från bryggan.

1 september var det 13 personer som lyssnade på föredraget om Ostindiefararen. Efter föreläsningen diskuterade vi över en god kopp kaffe.

Augusti Bangolf på Linden. Varje torsdag klockan 14.

STROKEDAGEN den 12 maj var vi på torget i Lindesberg och vi spelade Frisbeegolf.
Vi beräknar att det var cirka 35 personer som intresserade sig och spelade med oss.

6, 13, 20 och 27 april gick vi promenader runt Loppholmen och spelade frisbee golf.
Vi har väldigt trevligt och är upp emot 10 personer per gång men det finns plats för fler.
Åldersspannet är stort mellan 4 och 95 år!

30 mars tog vi en kortare promenad och spelade mer frisbee golf – det är roligt!
Vi är 8 som spelar och det finns funderingar på att köpa egna diskar och gå till Loppholmen andra tider och öva.

23 mars gick vi den fjärde promenaden. Det var 8 deltagare som kastade frisbee och hade roligt.

Tredje promenaden var full av skratt och frisbee golf. Det är ju kul att försöka kasta lite diskar. Fem personer fikade tillsammans med avstånd hos PRO.

Andra promenaden runt loppholmen den 9 mars innehöll frisbeegolf. Ingen hade provat förut men vilket resultat! Rut, Sören, Bosse, Sven Gunnar visade sig vara väldigt duktiga. Turneringen gav mersmak. Efter promenaden var det gott med en kopp kaffe.

Nu har vi startat med den första promenaden, vi gick en promenad runt Loppholmen och vi var 5 personer som gjorde premiärturen.

2020

Sedan hösten 2019 har en grupp intresserade träffats på Linden i Lindesberg för att prata, umgås och från årsskiftet 2020 spela bangolf. Det har blivit några golfträffar trots restriktioner i pandemin. Vid flera tillfällen har gruppen samlats för att lyssna på föredrag och musik. I lasarettets entré har föreningen spridit information om stroke.

Intresset för att bilda en Strokeförening i Norra Örebro Län har varit stort. En kärntrupp har träffats i Lindesberg och den 5 november 2020 kunde föreningen bildas. Nu arbetar föreningen med sin etablering och att få till ett bankkonto. När möjligheter finns så kommer föreningen att återuppta golfspelet och finna på nya aktiviteter.

ADRESS

Strokeföreningarna i Örebro län